Wycieczka grupy czwartej do Książańskiego Parku Krajobrazowego

W dniu 15 października 2022 grupa czwarta pod opieką wychowawcy Andrzeja Stefańskiego odbyła wycieczkę do Książańskiego Parku Krajobrazowego. Piękna jesienna pogoda, piękne widoki, malownicze lasyi górski klimat wąwozu rzeki Pełcznica: to wszystko złożyło się na super udaną wycieczkę, którą zaczęliśmy w dzielnicy Podzamcze. Tam weszliśmy na szlak pieszy wiodący do ruin Starego Książa. Po obejrzeniu ruin i zapoznaniu się z ich historią zeszliśmy w dół wąwozu, gdzie płynie rzeka Pełcznica. Wraz z jej nurtem, krętymi trawersami, mostkami i wąskimi ścieżkami, kierowaliśmy się do pomnika przyrody jakim jest Cis Bolko- blisko 600 letnie drzewo, będące jedną z atrakcji turystycznej tutejszego parku. Potem ruszyliśmy w kierunku Zamku Książ, do miejsca znanego jako punkt widokowy na zamek od zachodniej strony. Miejsce z pięknym widokiem rozpościerającym się na las, wąwóz oraz zamek, w połączeniu z kolorami jesiennych liści, sprawia, że jest ono magiczne. Tam nasza grupa rozpaliła ognisko oraz upiekła kiełbaski. Po posiłku i odpoczynku spędzonym na rozmowach ruszyliśmy w kierunku dziedzińca Zamku Książ, potem poprzez przyległy park poszliśmy w kierunku Palmiarni, gdzie autobusem powróciliśmy do placówki. Pogoda, widoki, piękno jesieni, dopisujący nam humor pozwoliły nam na spędzenie tej soboty przyjemnie i pożytecznie.