Rajd „Sudety 2022”

43 edycja Ogólnopolskiego Rajdu Młodzieżowych Ośrodków wychowawczych „Sudety 2022” dobiegła końca. W dniach od 30- go maja do 1- go czerwca przemierzaliśmy szlaki turystyczne Gór Sowich. Pierwszego dnia wyruszyliśmy z Głuszycy Górnej, przez Osówkę kompleks podziemi związany z projektem, Riese z okresu II Wojny Światowej, który mieliśmy przyjemność zwiedzić dotarliśmy do Sokolca. Tam czekał już na nas gorący posiłek. Po obiadokolacji i kąpieli wychowankowie i wychowawcy zaczęli spotykać się na terenie ośrodka, aby ze sobą porozmawiać, wymienić doświadczenia i zintegrować się. Kolejnego dnia wyruszyliśmy wcześnie rano, aby mieć więcej czasu na wspólną wędrówkę sowiogórskimi szlakami. Tego dnia po wyruszeniu z Sokolca udaliśmy się przez Zygmuntówkę na Kalenicę gdzie weszliśmy na wieżę widokową, aby z niej podziwiać krajobraz. Następne wyruszyliśmy na Wielką Sowę – najwyższy szczyt Gór Sowich- niestety z wieżą widokową, która znajduje się w remoncie. Potem już tylko w dół i do Sokolca. Tam czekał na nas gorący posiłek oraz spotkanie Integracyjne, podczas którego Dyrektor Dolnośląskiego Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Wałbrzychu – Pan Piotr Schienke wręczył wszystkim uczestnikom Rajdu małe podarunki oraz certyfikaty uczestnictwa w Rajdzie. W tym czasie również wychowawca DMOW Pan Mirosław Sopicki zaprezentował prezentację dotyczącą Gór Sowich zatytułowaną „Góry Sowie z morskiego dna na szyty gór”. Wieczorem podobnie jak poprzedniego dnia wiele spotkań, rozmów i wymiany doświadczeń. Trzeciego dnia wyruszyliśmy zboczami Małej Sowy w kierunku Sztolni Walimskich- kompleksu należącego do Projektu Riesse. Tam kolejna dawka historii. Następnie przez Marcową Polanę dotarliśmy do Jedliny Zdrój gdzie zakończyliśmy tegoroczną edycję naszego Rajdu. Niestety wszystko, co dobre szybko się kończy. W pamięci pozostanie tegoroczna edycja, jako dobrze spędzony czas w doborowym towarzystwie.

W tegorocznej edycji udział wzięły następujące placówki:

Zespól Placówek Resocjalizacyjno – Socjoterapeutycznych w Oławie;
Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy w Zespole Placówek Edukacyjno – Wychowawczych w Lwówku Śląskim;
Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy w Mrowinach;
Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy „Dom na Szlaku” im. gen. Tadeusza Kutrzeby w Załuskowie;
Dolnośląski Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy w Wałbrzychu;
Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy w Sobótce.