Dnia 15 stycznia 2017r. chłopcy, którzy biorą udział w projekcie „Nowa Perspektywa – Lepszy Start”, wzięli udział w zajęciach na temat „Co mam zrobić w nietypowej sytuacji domowej”. Podczas zajęć rozmawialiśmy o różnych przykrych sytuacjach, które mogą nas spotkać w domu. Rozważaliśmy, jak powinniśmy postępować w przypadku gdy pęknie lub zamarznie rura wodna, gdy nastąpi awaria prądu elektrycznego, gdy ktoś włamie się do mieszkania, gdy ulatnia się gaz a także w jaki sposób udzielić pierwszej pomocy na klatce schodowej. W tej części zajęć, pracowaliśmy z wykorzystaniem specjalnie przygotowanego materiału multimedialnego. Następnie chłopcy pracowali w dwóch zespołach zadaniowych. Każdy zespół analizował dwa przypadki: pierwszy zespół opracowywał szereg działań na wypadek, gdy ktoś włamie się do mieszkania oraz na wypadek, gdy uszkodzimy głowicę baterii wodnej. Drugi zespół opracowywał sposoby postępowania na wypadek zwarcia instalacji elektrycznej oraz w przypadku konieczności udzielenia pierwszej pomocy rannej osobie na klatce schodowej. Początkowo zadania sprawiały zespołom sporo trudności, lecz w toku pracy chłopcy z pomocą nauczyciela wypracowali całkiem trafne metody działania w tych nietypowych sytuacjach.
Zajęcia rozszerzyliśmy o część warsztatową. Tu chłopcy, wykorzystując praktyczne pomoce do pracy uczyli się, jak sprawdzić napięcie w instalacji, jak zmierzyć poziom naładowania baterii, sprawdzali sprawność żarówek, wykorzystując do tego celu specjalny zasilacz. Ćwiczyli też łączenie przewodów elektrycznych za pomocą profesjonalnych kostek łączeniowych i sprawdzali przepustowość łączy specjalnym miernikiem. Uczyli się też budowy i zasady działania specjalnego palnika grzewczego do rozmrażania zamarzniętej instalacji wodnej np. w korytarzu budynku. Jednym słowem – pracowali w prawdziwym konserwatorskim warsztacie. Doświadczenia te, jak przyznali uczniowie, w połączeniu z wcześniejszymi ćwiczeniami teoretycznymi podczas zajęć, wiele ich nauczyły. Wszyscy chłopcy stwierdzili, że dużo pewniej będą się teraz czuli po usamodzielnieniu do własnego mieszkania.
Zajęcia prowadził nauczyciel – Krystian Machowczyk.