Wycieczka do Książańskiego Parku Krajobrazowego

W dniu 07.05.2022 grupa czwarta pod opieką wychowawcy Andrzeja Stefańskiego, udała się na wycieczkę do Książańskiego Parku Krajobrazowego. Naszą wędrówkę zaczęliśmy w dzielnicy Podzamcze, skąd ruszyliśmy szlakiem do ruin Starego Książa. Na miejscu zwiedzaliśmy pozostałości twierdzy. Udaliśmy się również na punkt widokowy, gdzie zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia na tle Zamku Książ od wschodniej strony. Potem zeszliśmy
w dół do wąwozu, gdzie płynie rzeka Pełcznica. Nasze kroki skierowaliśmy jej lewym brzegiem w dół rzeki, podziwiając jej bieg, okoliczności przyrody, skały, urwiska, rozkwitającą roślinność. Po drodze minęliśmy pomnik przyrody cis Bolko, którego wiek datowany jest na około 400-600 lat. Następnie wspięliśmy się na wzgórze, na szczycie którego znajduje się miejsce na ognisko, skąd rozpościera się widok na Zamek Książ od strony zachodniej. Tam rozpaliliśmy ognisko i upiekliśmy kiełbaski. Po posiłku, udaliśmy się do kompleksu parkowego w okolicach zamku Książ. Czas do odjazdu autobusu wykorzystaliśmy na przejście do dzielnicy Szczawienko, gdzie kupiliśmy lody. Potem dojechaliśmy do Starego Zdroju skąd pieszo doszliśmy do ośrodka. Pogoda była wymarzona, humory dopisywały, widoki i trasa były super a poniższe zdjęcia ilustrują naszą grupową wycieczkę.